Sahur Pertama Di Rumah Baru

Syukur Alhamdulillah... Perkara yang saya impikan dulu telah menjadi kenyataan. Ingin bersahur di rumah sendiri bersama suami. Ingin tahu bagaimana rasanya bila bersahur cuma berdua.

Justeru pagi tadi cuma kami berdua makan bersama, sedikit sebanyak saya terasa sunyi juga tanpa ibu bapa dan adik di meja makan. Jika dulu boleh ketawakan adik yang tersengguk-sengguk menahan mata, kini cuma merenung suami yang senyap di meja makan. Mengantuk juga gamaknya. Haha.

Semalam saya dilanda risau jika terlewat bangun dan tidak sempat bersahur, mujurlah emak menelefon pada awal pagi. Kelakar juga bila emak, dengan nada garang dibuat-buat berkata, 'jangan tido balik!' Tapi berkesan juga pesanan emak itu, saya terus bangkit menuju ke dapur walau mata masih terpejam.

Menu tidaklah se-gah mana,tapi Alhamdulillah, itulah rezeki kami yang Allah berikan. Semoga saya terus bersemangat untuk menyediakan juadah bersahur dan berbuka sepanjang Ramadan ini, Amin.



Cik Atun: Selamat menjalani ibadah puasa!

No comments:

Do jot down your opinion! ^^

Feel free to use any information or images you found in this blog but do credit properly! Thank you. Powered by Blogger.