Menanti sepatu Cinderella

Ceh. Title die...

Sudah lama tidak mendengar the word sepatu. Kalau tak salah, cuma seorang cikgu (kawan mak yang kebetulannya tiga huruf akhirnya sama dengan nama saya) yang saya kenal yang guna perkataan sepatu ni. Awalnya rasa pelik jugak, kenapa sepatu. Tapi almaklum, orang Johor la katakan. Orang Johor memang comel. ^^

Berbalik kepada urusan yang sebenar. Huhu. Saya sebenarnye teringin nak beli kasut nikah, walaupun kasut tu mungkin takkan pakai lebih daripada 2 jam pon. Ataupun tak pakai langsung kalau nikah di rumah. (Wahaha... pecah rahsia taktau lagi nak nikah dimana.)

Jadinya dengan senang lenang saya surf di internet, manala tau ade kasut menarik yang dijual online ker... dan saya jumpa satu kasut kat blog ni. Oh, sungguh menawan hati kerana baju nikah insyaallah bewarna pink purplish.
source: Lolita Candy

Tapi mak ai... tingginye heels die. 3" lebih. Mampukah saya bertahan kalo nak pakai? Lagipun a bit pricey for my tight budget. Nak mintak incik tunang pun, terasa macam bersalah pulak. Die pun nak pakai duit, untuk benda yang lagi penting daripada beli kasut saya.

Lagipun saya ada sepasang kasut yang belum dipakai sebenarnya, cuma kasut tu warnanya hitam berkilat. Saya memang ingat nak pakai kasut tu je, tapi fikir-fikir balik takut pulak nampak lain macam. Semua pink tetiba satu hitam. Kalo putih boleh tahan lagi....... kot?

Lagipun ntah kenapa, agaknye kerana pengalaman lampau, memang tak pandai nak beli kasut online. Takleh nak budget berapa besar kaki. Selalu, bila beli je, kecikla, besarla, sempit kat depan la... Nampak gaye kalo kena beli jugak, saya nak beli kat kedai kasut jelah.



Cik Atun: Ke nak try beli je untuk kali ni? [Huhuhu] Suka sangat ubah keputusan.

2 comments:

  1. dear..kat page lolita tu..ade die buat measurement kaki kann??
    or better awk email lolita tu, and bg tau awk biasa pakai size berapa kasut..then maybe she will advice awk kene pakai size berapa ke....
    just my 2 cents ;)

    ReplyDelete
  2. hai... thanks for the advice. ^^

    ada, kat page lolita tu ade size n all, tapi itula. Selalunya size my feet mcm berubah ikut brand kasut almost all the time... huhu~

    tapi will email her if i finally decide want to buy the shoe.

    thanks again!

    ReplyDelete

Do jot down your opinion! ^^

Feel free to use any information or images you found in this blog but do credit properly! Thank you. Powered by Blogger.