Maaak!

Saya seorang yang old fashion, suka lagu country, tengok cerita P Ramlee, prefer Sinar FM.

Saya juga seorang yang simple. Langsir tak payah berlapis-lapis, masih pakai tudung bawal dan suka pakai sandal ke pejabat.

Maybe sebab tu tak ada sesiapa yang terperanjat bila jawapan saya terhadap soalan 'anak panggil apa? Ibu, umi, mummy?'

Panggil mak je...

Semua hanya senyum bila saya kata begitu. Tak kurang menyakat, menyuruh saya lebih moden.

Saya tak pernah mimpi anak-anak saya akan memanggil saya dengan nama lain selain mak sebab saya sendiri panggil mak saya, mak. Maybe sudah terbiasa dari kecil, nama panggilan lain semacam tak best di lidah saya untuk memanggil mak. do I make any sense.... *_*

Tapi bila satu hari saya call suami yang bercuti dan jaga Haifa di rumah, panggilan saya dijawab oleh Haifa.

And guess her first word?

Maak!

Tuhan je yang tahu betapa berbunganya hati bila dengar perkataan itu!

Saya tahu mungkin dia hanya sebut secara random, tapi alahai... rasa hilang segala penat, segala lelah, segala stress, rasa nak marah sebab kerja bertimbun...

Ya Haifa...! Mak sini.... ;)



Cik Atun: Mungkin inilah perasaan mak dulu bila saya sebut 'Mak'!

No comments:

Do jot down your opinion! ^^

Feel free to use any information or images you found in this blog but do credit properly! Thank you. Powered by Blogger.