Alpa

Salam dan hai...

Baru-baru ni saya rajin pulak surf facebook saya yang sudah lama rasanya ditinggalkan. Memang tak aktif langsung, blame i-got-no-time-to-spare mentalityand laziness for the lack of updates.

Saya terbaca satu status seorang rakan yang agak rapat semasa di kolej. Statusnya berbunyi begini (apabila diterjemahkan dalam bahasa melayu)...

Kita selalu inginkan doa kita dimakbulkan oleh Allah tepat pada waktunya, tetapi adakah kita solat dan berdoa juga tepat pada waktunya?

Begitulah lebih kurang statusnya.

Tersentap juga saya seketika. Soalan itu memang mencengkam dada, sebab secara jujurnya, memang saya ingin doa-doa saya dimakbulkan oleh Allah secepat yang mungkin.

Ampuni ibu bapaku, bahagiakan rumah tanggaku, sihatkan tubuh badanku, lancarkan urusanku,murahkan rezekiku...

Tapi kadangkala solat zohor tergelincir ke 3.30 petang. Subuh gajah di hujung minggu.

Lalu hati ini tertanya, layakkah aku mengharapkan doa kudimakbulkan Allah pada detik tanganku diangkat, memohon rahmat dari Yang Esa.

Terima kasih kawan, kerana meyedarkan aku.

Insyaallah, kan kucuba menjadi seorang muslimah yang lebih baik.



Cik Atun :Renung-renungkanlah...

No comments:

Do jot down your opinion! ^^

Feel free to use any information or images you found in this blog but do credit properly! Thank you. Powered by Blogger.